חםםםם! כמה חם! ממש אבל ממש חם! בעיקר כי בנוסף לטמפרטורות הלא אנושיות וללחות הלא תיאמן, בדירה השכורה שלי, בגאוניות רבה כשמדליקים את תנור האפייה במקביל להדלקת המזגן- הפקק קופץ. למי שלא  ירד לעומק הקורה- המשמעות היא שאי אפשר לאפות משהו במטבח, כשהמזגן דולק ומנסה לקרר את נשמותינו המעונות. המשמעות העמוקה יותר, היא שלהיכנס למטבח בחום הקיץ הקופח הזה, זו התעללות במלוא מובן המילה.
אבל… ממתי אתגרים הם דבר שמרתיע אותי? כמתאבדת שיעית ידועה בשם האפייה, אני מתיימרת לצלוח את ההתעללות הזו- בשם הבלוג וקוראיו! בשם החשק הבלתי נדלה שלי להכין כל מאפה ברדיוס של סנטימטר! בשם הקולינריה! וכמובן בשם הגרגרנות… (טוב, בעיקר בשם הגרגרנות, אז מה?) אם כבר מכינים משהו בחום הקופח הזה, רצוי שהוא יכלול בתוכו גם גלידה…

 

 

למשל המתכון המהמם הזה, מתוך הבלוג הנפלא La receta de la felicidad שמיד כשראיתי אותו- ידעתי שנועדנו להיות יחד…! רולדת ספוג מעוטרת, ממולאת בגלידה, ובניגוד למראה המאיים שלה – קלה להכנה ברמות שלא תאמינו. את העיטורים החמודים שלה מבצעים בקלי קלות ע"י זילוף תערובת טוויל צבעונית על נייר אפייה וכדי לעשות לכם את החיים הרבה יותר קלים, הפטנט הגדול פה הוא להיעזר בדוגמא מודפסת מראש שמונחת מתחת לנייר האפייה ומותירה לנו רק לזלף את בלילת הבצק מעל, ופשוט לעקוב אחרי הקווים… על גבי העיטורים היפים משטחים את בלילת העוגה, אופים, ממלאים בגלידה, והכי חשוב – נהנים מכל רגע בתהליך וזולליםםםם בשמחה!

 

 

כמה דברים לפני שמתחילים:

  • את תמונת הדוגמא בה השתמשתי אפשר למצוא כאן
  • מי שלא רוצה להשתמש בצבע אדום מאכל לתערובת לעיטור הרולדה,  יכול גם להמיר את כמות הקמח במתכון בקקאו ולצייר דוגמא בגוון שוקולדי.

 

רולדה מעוטרת במלית גלידה

החומרים:

למילוי:
700 מ"ל גלידה בכל טעם שאוהבים
מעט ריבה אדומה

לעיטור הרולדה:
30 גרם חמאה, רכה
30 גרם (רבע כוס) אבקת סוכר
1/2 כפית תמצית וניל
1 חלבון
מעט צבע מאכל אדום, או כל צבע אחר שתרצו
30 גרם (3 כפות) קמח

לבצק רולדה:
3 ביצים, בטמפרטורת החדר
90 גרם (חצי כוס פחות כף) סוכר
1 כפית תמצית וניל
90 גרם (2/3 כוס) קמח תופח
קורט מלח
1 כפית קליפת לימון מגוררת

אופן ההכנה:

למלית:
מתחילים בשלב המנג'ס יותר בקיץ הישראלי- הכנת מלית הגלידה, שעלינו לעצב בצורת גליל. ראשית נותנים לגלידה שלנו להתרכך מעט בטמפרטות החדר כדי שתהיה קלה לעיצוב אך לא תימס. מניחים על גבי משטח עבודה יריעה של נייר אפייה, ומסדרים לאורכו בעזרת כף תלוליות של הגלידה, ליצירת מלבן ארוך וצר, באורך של כ-30 ס"מ, אורכה העתידי של הרולדה. ניתן להקל על התהליך ע"י עיצוב הגלידה בתוך תבנית אינגליש קייק מרופדת בנייר אפייה, כאשר מצמידים את הגלידה לאחת הדפנות. מעבירים את הגלידה למקפיא להתייצבות. לאחר שמלבן הגלידה שלנו התייצב יפה, מניחים אותו יחד עם נייר האפייה בו הוא עטוף על גבי משטח עבודה, ומגלגלים הלוך ושוב כמו מערוך, עד ליצירת גליל. משיבים להקפאה עד שגליל הגלידה שלנו יתייצב לחלוטין.

לעיטור הרולדה:
בקערת מעבד מזון, מעבדים את החמאה עם אבקת הסוכר לקבלת קרם חלק. מוסיפים תמצית וניל וחלבון ומעבדים יחד לבלילה חלקה. מוסיפים צבע מאכל לקבלת הגוון הרצוי ומערבבים. לסיום מוסיפים את הקמח בהדרגה, בכל פעם כף, רק עד לקבלת בלילה אחידה, ומעבירים את הבלילה הצבעונית שלנו לשקית זילוף עם פיה חלקה (3 מ"מ זה יופי). אם אתם מרגישים שהבלילה שלכם נוזלית מדי לזילוף בשלב זה, אפשר להעביר אותה לכמה דקות למקרר. מדפיסים על גבי דף נייר כל עיטור שמתחשק לכם לעטר איתו את הרולדה. מניחים את הדוגמא המודפסת שלנו על תבנית אפייה, ומניחים מעליה נייר אפייה. מזלפים את התערובת שלנו על גבי נייר האפייה, לפי קווי המתאר של הדוגמא שהכנו מראש. ממש לא חייבים להיות מדויקים- אפשר לצאת מהקווים, ולשחק עם העיטורים במהלך הזילוף כמו שמתחשק. לאחר שסיימנו לקשט, מעבירים את נייר האפייה המעוטר שלנו להקפאה למשך כרבע שעה, עד שהדוגמא יציבה לחלוטין. בינתיים עוברים להכנת בלילת הרולדה.

 

לבצק רולדה:
מחממים את התנור לחום בינוני 180 מעלות. בקערת מערבל חשמלי מקציפים את החלבונים לקצף לבן ורך במהירות גבוהה. מוסיפים את הסוכר בהדרגה וממשיכים להקציף לקבלת קציפה רכה ותפוחה. טורפים יחד את החלמונים ומוסיפים פנימה בהדרגה תוך כדי הקצפה, כך שנבלעים לגמרי ויוצרים קציפה סמיכה. מוסיפים פנימה את תמצית הוניל ומערבבים. מנפים את הקמח לתוך הקערה, מוסיפים את המלח ואת קליפת הלימון, ומקפלים יחד לתערובת אחידה. מניחים את נייר האפייה המעוטר הישר מההקפאה על גבי תבנית אפייה, ומשטחים עליו את תערובת העוגה בעדינות בעזרת מרית, לקבלת שכבה אחידה. אופים את שכבת העוגה במשך 10 דקות, כך שהיא מתייצבת ומקבלת צבע זהוב יפה בחלקה העליון. מניחים על משטח עבודה מגבת נקייה, שמים עליה נייר אפייה ומפזרים עליו מעט סוכר, שיימנע מהרולדה להידבק אליו. הופכים את בצק הרולדה על גבי נייר האפייה, ומקלפים בעדינות את נייר האפייה הישן עליו נאפתה. מיישרים את דפנות הבצק העודפות של יריעת הבצק בעזרת סכין חדה. כדי שלא יווצרו ברולדה סדקים כשנגלגל אותה לגלילה, מגלגלים בעדינות את שכבת הבצק יחד עם המגבת לרולדה, ומניחים לה להצטנן מעט בצורה זו. לאחר צינון קל פותחים את הרולדה, ומושחים אותה בשכבה הכי דקיקה שאפשר של ריבה אדומה. מניחים במרכז היריעה את גליל הגלידה שלנו,  ומהדקים לרולדה. עוטפים בנייר האפייה, ומעבירים להקפאה עד שהגלילה תתייצב לגמרי.